گروه مهندسي افراسافت afrasoft engineering group
گروه مهندسي افراسافت
صفحه نخست افراسافت گروه مهندسي افراسافت درباره ما افراسافت گروه مهندسي افراسافت محصولات و خدمات افراسافت گروه مهندسي افراسافت نمونه كارها افراسافت گروه مهندسي افراسافت پورتال مشتريان گروه مهندسي افراسافت مشتريان افراسافت گروه مهندسي افراسافت اخبار افراسافت گروه مهندسي افراسافت تماس با افراسافت
نمونه كارهاي گروه مهندسي افراسافت سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها
وزارت مسكن و شهرسازي در اجراي مواد 26 و 11و 28 آيين‌نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان اقدام به برگزاري آزمون‌هاي حرفه‌اي مهندسان و كاردانهاي فني ساختمان براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال بكار مهندسي و كارداني در مراكز استان هاي سراسر كشور مي‌نمايد.
آزمون عمران در بخش محاسبات و نظارت و بقيه رشته‌ها شامل تاسیسات برقی، تاسیسات مکامیکی، شهرسازي، نقشه‌ برداري، ترافيك در بخش طراحي و نظارت و رشته معماری در سه بخش اسکیس، ترسيمي و تستي طراحي و نظارت و همه رشته ها در سه پايه 1 و 2 و 3 برگزار مي‌شود.
آزمون كارداني هم در پنج رشته معماري، عمران، تاسیسات مكانيكی، تاسیسات برقی و نقشه‌ برداري و در سه پايه 1 و 2 و 3 برگزار مي‌شود.
برای هر دو گروه مهندسان و کاردان‌ها، فرآيند ثبت نام الكترونيكي شامل سه مرحله است. در مرحله اول فرم خالي ثبت نام توسط داوطلب تكميل مي‌گردد. در مرحله دوم اطلاعات وارد شده توسط وي نشان داده شده و در صورت نياز اصلاح مي‌شود. در مرحله سوم نتيجه ثبت نام اعلام مي‌گردد. در صورتيكه ثبت نام با موفقيت صورت گرفته باشد، سيستم يك كد ثبت نام به متقاضی اعلام خواهد كرد.
در صورتیکه متقاضی قبلا در آزمون‌های قبلی ثبت نام کرده و دارای سابقه در بانک اطلاعاتی سیستم باشد، با وارد کردن شماره نظام مهندسی / کاردانی اطلاعات قبلی برای متقاضی نمایش داده شده و در صورت نیاز اصلاحات لازم صورت گرفته و تایید می‌شود و کار ادامه می‌یابد.
رشته آزمون حتماً مي‌بايست با رشته تحصيلي يكسان باشد، در غير اين صورت سيستم اجازه ثبت نام نخواهد داد.
منظور از پايه درخواستي پايه‌اي است كه هر داوطلب بر اساس ضوابط و مقررات (كه در راهنماي آزمون درج شده) متقاضي شركت در آزمون آن پايه است. شرط شركت در پايه درخواستي بر اساس تاريخ اخذ مدارك تحصيلي ذيربط لغايت تا پايان همان سال بصورت خودكار توسط سيستم محاسبه مي‌شود، در صورتيكه سنوات لازم توسط متقاضي اخذ شده باشد ثبت نام در آزمون پايه درخواستي صورت مي‌گيرد در غير اينصورت پيغامي مبني بر به حد نصاب نرسيدن سنوات ظاهر خواهد شد.
در همه مقاطع شماره نظام مهندسي / كارداني به عنوان شناسه يكتا براي كل كشور عمل كرده و متقاضيان مي‌توانند بر اساس تركيبي از شماره نظام مهندسي/كارداني و شماره شناسنامه به اطلاعات خود دست يابند.

در اين روش ثبت نام، چون همه امور بصورت مكانيزه انجام مي‌گيرد لذا براي كنترل صحت و كيفيت اطلاعات، سازمان‌ةاي نظام مهندسي استان‌ها در اين راستا آموزش داده شدند تا بتوانند توسط سيستم اطلاعات متقاضيان را كنترل و در صورت نياز اصلاح نمايند.

زير سيستم‌هاي تشكيل دهنده ابن سامانه يكپارچه عبارتند از:
  • زير سيستم ثبت نام متقاضيان مهندسي
  • زير سيستم مشاهده اطلاعات و سوابق مهندسي
  • زير سيستم اعلام نتايج آزمون مهندسان
  • زير سيستم اصلاح On Line اطلاعات ثبت نام كنندگان مهندسي براي سازمان‌هاي نظام مهندسي استان‌ها
  • زير سيستم اصلاح سوابق مهندسان براي ادارات كل مسكن و شهرسازي استان‌ها
  • زير سيستم ثبت نام متقاضيان كارداني
  • زير سيستم مشاهده اطلاعات و سوابق كارداني
  • زير سيستم اعلام نتايج آزمون كارداني
  • زير سيستم اصلاح On Line اطلاعات ثبت نام كنندگان مهندسي براي كانون‌هاي كارداني استان‌ها
  • زير سيستم اصلاح سوابق كاردان‌ها براي ادارات كل مسكن و شهرسازي استان‌ها
  • زير سيستم صدور كارت آزمون
  • زير سيستم چاپ برگه روي صندلي متقاضيان

اين سامانه از سال 1382 تا 1388 و هر سال دو نوبت امور مربوط به آزمون ‌هاي مقررات ملي ساختمان را براي معاونت نظام مهندسي و اجراي ساختمان وزارت مسكن و شهرسازي انجام مي‌داد كه به دليل تغييرات اساسي در ساختار آزمون‌هاي اين معاونت، امور مربوطه به سازمان سنجش آموزش كشور محول گرديد.
نمونه كارها نمونه كارها

تصاوير پروژه
سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_1 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_2 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_3 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_4 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_5 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_6 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_7 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_8 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_9 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_10 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_11 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_12 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_13 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_14 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_15 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_16 سيستم يكپارچه ثبت نام الكترونيكي آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌ها_17
برگشت به صفحه قبل گروه مهندسي افراسافت
بستن پنجره