گروه مهندسي افراسافت afrasoft engineering group
گروه مهندسي افراسافت
صفحه نخست افراسافت گروه مهندسي افراسافت درباره ما افراسافت گروه مهندسي افراسافت محصولات و خدمات افراسافت گروه مهندسي افراسافت نمونه كارها افراسافت گروه مهندسي افراسافت پورتال مشتريان گروه مهندسي افراسافت مشتريان افراسافت گروه مهندسي افراسافت اخبار افراسافت گروه مهندسي افراسافت تماس با افراسافت

انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری گرافيكي وب

ظاهر سايت يکي از مهم ترين فاکتورهايي است که بازديد کننده را به خود جذب مي‌کند. اما سليقه بازديدکنندگان يکي نيست. يک سايت مي تواند از نظر گروهي از بازديدکنندگان بسيار خوب و حرفه‌اي به نظر رسد و از طرف ديگران بسيار بد و ابتدايي. طراح سايت خوب، وبسايت را با سليقه‌ خود نمي‌سازد بلکه بنابر گروه مخاطبين سايت (بازديدکنندگان) و آنچه مدير سايت تمايل دارد طراحي مي‌کند. به عنوان مثال براي يک سايت حقوقي نمي‌توان از طرح هاي فانتزي استفاده کرد زيرا اين کار بازديدکننده را کودک تلقي مي‌کند و به سايت جنبه شوخي مي دهد.
بر اساس تجربياتي که از گشت و گذار در اينترنت و تحقيق درمورد انواع طراحي سايت‌ها کسب شده، متوجه شده‌ايم اغلب سايت‌ها در ميان يکي از چهار دسته زير قرار مي‌گيرند. اگر اين دسته بندي را ندانيد و کار را به طراح بسپاريد ممکن است در پايان کار اصلاً از سايت خود راضي نباشيد و حتي حاضر به نشان دادن آن به اعضاي خانواده نباشيد، چه برسد به بازديدکننده و رقيبان. در نتيجه با دانستن آنها راحت‌تر مي‌توانيد سايت مورد نياز خود را تجسم کرده و سفارش دهيد.
طراحي سايت سايت‌هاي نامنظم: اين نوع سايت‌ها که امروزه يکي از پر طرفدارترين طراحي‌هاي جديد دنياي گرافيستان هستند، به سايت‌هايي گفته مي‌شود که از خصوصيات زير برخوردارند:
رها، کهنه، لبه‌هاي نا متقارن، محو شده و کاملا متفاوت. اين خصوصيات، سايت را از ديگر وبسايت‌هاي براق، ساده و خط کشي شده نسل قبل طراحي جدا مي‌کند. اما بايد به اين مورد توجه داشته که با وجود اين خصوصيات نظم و هارموني خاصي در اين سايت‌ها وجود دارد که باعث اذيت شدن مخاطب نمي‌گردد. در واقع اين سايت‌ها با وجود بي قانوني در طرح گرافيک چهارچوب خاصي براي پياده سازي دارند.
اين گونه سايت‌ها براي هنرمندان، افراد خلاق و دوستداران طراحي‌هاي مدرن و متفاوت مناسب است و برخي از پزشکان، مهندسان و اصولاً کساني که با خط کش و نظم ساخت انسان، ميانه خوبي دارند اصلا آن را نمي‌پسندند.
طراحي سايت خلوت: اين نوع طراحي سايت، در ظاهر ساده هستند اما تفکري در پي ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان‌هاي کم و گرافيکي و دو يا سه رنگ در آنها، ظاهري متفاوتي به آنها داده است و بلعکس دسته قبلي به تميزي معروفند. متمايز، حرفه‌اي و مدرن هستند، همچنين پيام «صاحب اين سايت مشتاق است» و «صاحب اين سايت قابل اعتماد است» را به بازديدکننده القا مي‌کند. اين گونه سايت‌ها براي همه مناسب است غير از کساني که دوست ندارند تفاوت شاياني با بقيه داشته باشند. اين تفاوت آنها را مي‌ترساند و سايت‌هاي استاندارد را مي‌پسندند که در ادامه همين مقاله مي‌خوانيم.
طراحي سايت پر المان: اين طراحي طرفدارانش در ايران بيشتر از طراحي سايت دسته‌هاي ديگر مي‌باشد. موضوع سايت تعيين مي‌کند وبسايت از چه المان‌ها و رنگ‌هايي تشکيل شده باشد. مثلاً اگر موضوع سايت شرقي، سنتي هنري و ايراني باشد از انواع المان‌هاي بوته جقه، فلورال يا انواع گليم و بافت آن در سايت استفاده مي‌شود. يا اگر موضوع سايت کودک يا فضايي فانتزي باشد، آيکون‌هاي مختلف در جاي جاي بک گراند و هدر بکار مي‌رود. اين سايت‌ها اگر به درستي طراحي شوند فضايي گرم و پر هيجان را ايجاد مي‌کنند و صاحب سايت را فردي با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفي مي‌نمايند.
طراحي سايت ساده و استاندارد: اين طراحي را خوب مي‌شناسيد. اغلب سايت‌هايي که مي‌بينيد از اين نوع طراحي بهره برده‌اند. هدري مستطيلي در بالاي صفحه، منو در زير هدر يا به صورت عمودي، همه قسمت‌ها در سايت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ‌هاي رايج خاکستري، سفيد براي بک گراند با طرح هاي خط يا شيار استفاده مي‌شود. هدرها شامل چند عکس هستند. البته اين طرح‌ها مي‌توانند در کمال سادگي زيبا هم باشند و با تلفيق درست رنگ و عکس هدر، حسي حرفه‌اي ايجاد کنند. اما ظاهر اينگونه سايت‌ها ياد بازديد کننده نمي‌ماند که براي برخي از صاحبان سايت، اصلا مهم نيست و به مسائل ديگري همچون محتواي با ارزش اهميت مي‌دهند، که درست هم هست. اين سايت‌ها براي شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدي بسيار مناسب هستند .



منبع مقاله: بشرا وب با تغيير و نگارش

برگشت به صفحه قبل

تازه ها و اخبار گروه مهندسي افراسافت
اسكرام (Scrum) چيست؟
رایانش ابری  (Cloud Computing)
هشت راه توليد انرژي برق به روش Hi-Tech
پیاده سازی قراردادهای سطح سرویس (SLA)
بهترین راه پشتیبان‌گیری از اطلاعات چیست؟
چگونه نیازهای خود را به طراح وب سایت‌تان بگویید
15 اشتباه رايج در طراحي سايت
نکات مهم در طراحی سایت برای جذب بازدید کننده
انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری گرافيكي وب
گروه مهندسي افراسافت
© کلیه حقوق براي گروه مهندسي افرا سافت محفوظ است. (1394-1392)
حريم شخصي كاربران   گروه مهندسي افراسافت   شرايط استفاده   گروه مهندسي افراسافت   نقشه سايت
afrasoft facebook afrasoft twitter afrasoft google+ afrasoft linkedin
محصولات و خدمات گروه مهندسي افراسافت محصولات و خدمات نمونه كارهاي گروه مهندسي افراسافت نمونه كارها اطلاعات بيشتر در مورد گروه مهندسي افراسافت اطلاعات بیشتر ...