گروه مهندسي افراسافت afrasoft engineering group
گروه مهندسي افراسافت
صفحه نخست افراسافت گروه مهندسي افراسافت درباره ما افراسافت گروه مهندسي افراسافت محصولات و خدمات افراسافت گروه مهندسي افراسافت نمونه كارها افراسافت گروه مهندسي افراسافت پورتال مشتريان گروه مهندسي افراسافت مشتريان افراسافت گروه مهندسي افراسافت اخبار افراسافت گروه مهندسي افراسافت تماس با افراسافت

چگونه نیازهای خود را به طراح وب سایت‌تان بگویید

صحبت کردن با یک طراح وب سایت می‌تواند یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کار طراحی وب سایت‌تان باشد، چرا که وقتی صحبت از جزئيات طراحی سایت به میان می‌آید، شما و طراح وب سایت به یک زبان مشترک صحبت نمی‌کنید. این مقاله به شما خواهد گفت چطور ایده‌هایتان را به طراح وب سایت‌ خودتان منتقل کنید.
فرض مي‌كنيم شما تصمیم گرفته‌اید تا از یک طراح حرفه‌ای در طراحی وب سایت‌تان کمک بگیرید. شما وقت کافی صرف کرده‌اید تا فرد مورد نظر یا شرکت طراحی سایتی را پیدا کنید که معتقد هستید سایت بی نظیر و خارق العاده‌ای را برایتان خواهد ساخت که دنیای تجارت و اینترنت تا به حال نظیر آن را ندیده است.
ولی بعد چه؟ توضیح طرحی که در ذهن دارید به طراح سایت‌تان، می‌تواند روندی فوق العاده مایوس کننده‌اي باشد. شما متوجه خواهید شد که تبدیل ایده‌هایتان به کلمات گفتاری و نوشتاری، کاری بس مشکل می‌باشد. مهم نیست طراح وب سایت‌تان به چه میزان مهارت دارد، چنانچه نتوانید با زبان صحیحی با طراح وب سایت‌تان تعامل برقرار کنید، طراح سایت‌تان قادر نخواهد بود تا از استعدادهای خود در طراحی استفاده کند.
دو حالت ممکن است برای شما اتفاق افتد:
1. شما می‌دانید چه مطالبی را می‌خواهید در وب سایت قرار دهید ولی نمی‌دانید به چه روشی آنها را به بازدید کنندگان نشان دهید.
2. شما می‌دانید چه مطالبی را می‌خواهید در وب سایت‌تان قرار دهید، و طرح آن را نیز در ذهنتان دارید، ولی نمی‌دانید چطور آن را پیاده سازی کنید.
در هر دو حالت، شما نیاز به توضیح آنچه در ذهنتان هست به طراح وب سایت تان دارید. اگرچه اکثر مردم ممکن است با خواندن دو حالت فوق، فکر کنند که حالت دوم، شرایط بهتری می باشد نسبت به شرایط اول، ولی تجربه واقعی نشان می‌دهد عکس این موضوع صحیح است. دادن آزادی کامل به طراح وب سایت و نظارت شما تنها بر مطالب سایت، معمولا بهترین کاری می‌باشد که می‌توانید انجام دهید. شما متوجه خواهید شد که توضیح کلی از وب سایت تان، مثلا اینکه سایت تان در مورد فروش محصولات است یا یک سایت شخصی و تفریحی، بسیار راحت‌تر از آن خواهد بود که از وی بخواهید رنگ‌های طرح را معتدل‌تر کند یا آنکه بخش غیر قابل تعریف، در هدر سایت تان قرار دهد.

راه حل این مشکل چیست؟
در عمل برای هر دو حالت، پیشنهاد اين است كه است كه چنانچه وب سایتی را می‌شناسید که همه يا بخشي از آنچه را که شما می‌خواهید داردبه طراح وب سایت تان ارائه دهید. با اینکار به طراح وب سایت تان خواهید گفت چه چیزی در ذهن دارید. شما و طراح وب سایت تان به یک چیز نگاه خواهید کرد ولی از دو زاویه متفاوت. درنتیجه بهتر است که به طراح وب سایت تان در صورت امکان، بیش از یک وب سایت را بعنوان نمونه نشان دهید. هرچه وب سایت های بیشتری بیابید که مشابه آن چیزی هستند که شما می خواهید، طراح وب سایت تان بهتر می تواند بفهمد که شما چه چیزی می خواهید.
این روش بسیار راحت‌تر و پر بازده‌تر از روشی است که شما سعی در بیان خواسته‌هایتان به روش فنی دارید. این احتمال نیز وجود دارد که نتوانید وب سایتی را بیابید که شامل همه آن مشخصه‌هایی باشد که شما نیاز دارید. به هر حال، اگر چنین وب سایتی وجود می‌داشت، دیگر نیازی به تولد وب سایت شما وجود نداشت. در این حالت، از چندین وب سایت بجای یک وب سایت برای بیان ویژگی‌هایی که می‌خواهید سایت تان داشته باشد، استفاده نمایید. بررسی بيشتر در این مورد و یافتن وب سایت یا سایت‌هایی که مشابه خواسته‌های شما هستند، بعداً کمک بزرگی در بیان آنچه در ذهن دارید به طراح وب سایت تان می کند تا وی را در مسیر صحیح هدایت کنید.

خواسته‌های خود را بگویید و به پاسخ‌ها گوش فرا دهید
با توجه به اینکه این شما هستید که می‌بایست نیازهای خود را به طراح وب سایت بیان کند، پس خود را عادت دهید در برخی از اوقات به سخنان او نیز گوش فرا دهید. وقتی وی از اصطلاحات فنی استفاده می‌کند، معنی آن را از وی بپرسید. وقتی جلسه‌ای را با وی به اتمام می‌رسانید، مطمئن باشید که همه چیز را هر دو طرف بخوبی متوجه شده‌اند. به یاد داشته باشید که هنگامی که طراح وب سایتی از درجه حرارت یک رنگ حرف می‌زند، در مورد پیش بینی دمای هوای روز آینده حرف نمی‌زند. بیاد داشته باشید که شما از طراح وب سایت استفاده می‌کنید چون نیاز به سایتی حرفه‌ای دارید و خودتان نمی‌توانید آنرا بسازید. درنتیجه، وقتی طراح وب سایت‌تان به شما می‌گوید چیزی که می‌خواهید کار نخواهد کرد یا بهترین راه رسیدن به هدفتان نمی‌باشد، به حرف وی اعتماد داشته باشید. به هر حال شما بخاطر مهارت طراح وب سایت به وی پول می‌دهید. سعی نکنید به وی بگویید چطور کارش را انجام دهد.
بسیار منطقي است که بخواهید طراح سایت تان در هر مقطعي، پیش از انجام هر مرحله از شما اجازه بگیرد بطوریکه بتوانید به وی بگویید هدف مرحله قبلی هنوز تمام نشده است. همچنین، چنانچه واقعاٌ از بخشی از طراحی خوشتان نمی‌آید و می خواهید که تغییر کند، خیلی فوری به طراحان بگویید. نگذارید همه چیز تمام شود و سپس تصمیم بگیرید که بگویید از فلان چیز خوشتان نمی‌آید.

جمله آخر در مورد قیمت
شما با آنچه که در طراحی وب سایت نیاز به انجام است موافقت کرده‌اید و طراح وب سایت شما نیز قیمتی را به شما داده است. تغییرات کوچک و خطاها (باگ‌ها) نیز در این قیمت در نظر گرفته شده‌اند. ولی، تغییرات بزرگ دیگر یا اصلاحات در طراحی در این قیمت در نظر گرفته نشده‌اند. اطمینان حاصل کنید قراردادتان چه چیزی را شامل می‌شود، و نیز پس از ارائه کامل سایت، چه میزان تغییرات پس از آن رایگان می‌باشد.
برای ساخت و طراحی وب سایت خود می‌توانید با ما تماس بگیرید. برای ارسال درخواست خود اینجا کلیک نمایید.



منبع مقاله: نوياسيستم

برگشت به صفحه قبل

تازه ها و اخبار گروه مهندسي افراسافت
اسكرام (Scrum) چيست؟
رایانش ابری  (Cloud Computing)
هشت راه توليد انرژي برق به روش Hi-Tech
پیاده سازی قراردادهای سطح سرویس (SLA)
بهترین راه پشتیبان‌گیری از اطلاعات چیست؟
چگونه نیازهای خود را به طراح وب سایت‌تان بگویید
15 اشتباه رايج در طراحي سايت
نکات مهم در طراحی سایت برای جذب بازدید کننده
انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری گرافيكي وب
گروه مهندسي افراسافت
© کلیه حقوق براي گروه مهندسي افرا سافت محفوظ است. (1394-1392)
حريم شخصي كاربران   گروه مهندسي افراسافت   شرايط استفاده   گروه مهندسي افراسافت   نقشه سايت
afrasoft facebook afrasoft twitter afrasoft google+ afrasoft linkedin
محصولات و خدمات گروه مهندسي افراسافت محصولات و خدمات نمونه كارهاي گروه مهندسي افراسافت نمونه كارها اطلاعات بيشتر در مورد گروه مهندسي افراسافت اطلاعات بیشتر ...